På sporet af det første liv på jorden

Tirsdag d. 29. oktober 2019 kl 19.30 kommer Tue Hassenkam (Nano-Sceince center, Københavns universitet) forbi Toldkammeret og fortæller NOVA om det første liv på jorden. Tue har sendt os den følgende beskrivelse af foredraget:

Titel: På sporet af det første liv på jorden

Abstract: Livet på Jorden opstod på et eller andet tidspunkt imellem 4.5 og 3.5 Milliarder år siden. I foredraget vil der blive gjort rede for den til tider kontroversielle forskning i de tidligste spor af liv på Jorden, som ofte er baseret på tvetydige beviser. Jeg vil komme ind på de seneste resultater som indtil nu – efter min mening, er det bedste sæt af beviser for det tidligste liv på Jorden. I foredraget vil jeg også komme ind på de scenarier hvori livet kunne blive til og de laboratorie eksperimenter som kan bekræfte eller afkræfte disse scenarier. Jeg vil i den forbindelse komme ind på hvorfor min nanoskopiske tilgang er specielt velegnet til at studere livets oprindelse.

Foredraget er forbeholdt NOVAs medlemmer.

Skriv en kommentar